KTM Bikevision blikt terug op Eupen

De mountainbikers van het KTM Bikevisionteam reden vorig weekend hun wedstrijden in Eupen. Van klein tot groot, iedereen vertelt de belevenissen van dat weekend.

Wedstrijd Lennert – U9

Mijn start was goed, want ik was rap ingeklikt en ging direct mee met de anderen.
Ik vond het een leuk parcours omdat er veel technische stukjes waren.
Er waren twee renners voor mij en die dachten dat ze terug naar de start moesten rijden, dus kon ik ze voorbijrijden.
Ik vond het niet zo leuk dat ik mijn laatste rondje niet meer mocht rijden.
Ik ben geëindigd op een 13de plaats van de 19.

Wedstrijd Lander – U11

De start was in een klim, wat niet echt mijn ding is, maar ik ben toch goed meegegaan met de rest. Ik vond het een leuk parcours, met de vele singletracks en de jumpjes.
Tijdens de race heb ik er drie of vier tegelijk ingehaald in de binnenbocht. Er was wel een lange steile klim. Ik had moeten uitklikken maar geraakte niet direct ingeklikt met al die modder. Ik ben geëindigd op een 28ste plaats van de 50.

Wedstrijd Vincent  – U15

Het parcours in Eupen was zwaar, misschien iets te zwaar en technisch. De start was lang dus ik kon goed mee met de eerste 20.
Ik heb 3 ronden samen in een groepje met Milo.
De eerste 2 ronden gingen super maar dan de 2 laatste gingen niet meer. De benen waren helemaal leeg Mijn koers was niet slecht maar ook niet super. Nu 2 weken geen koers,  dus genoeg tijd om goed door te trainen en dan voor de volgende koers betere benen te hebben. Op naar de volgende wedstrijd.

Wedstrijd Noah – U15

Dit weekend was het wedstrijd in Eupen, mijn lievelingsparcours, dus ik keek er al naar uit. Zaterdagochtend gaan verkennen en door de vele regen was het nog technischer geworden en nog zwaarder. Er waren heel veel renners, ik startte ongeveer in het midden. Mijn start was heel goed, veel renners ingehaald waardoor ik bij de eerste dertig het bos in ging. Door- dat ik in een iets te hoog niveau zat staken er mij redelijk wat renners opnieuw voobij. Ik merkte dat ik geen superdag had en ben mijn eigen tempo gaan rijden. In de laatste ronde zag ik nog iemand voor mij rijden, ben dan tot in zijn wiel gekomen en even later ben ik er- over gegaan. Op de laatste klim was ik al stevig aan het doorrijden want ik wou hem uit mijn wiel. Als we op de baan kwamen richting de finish keek ik achter me en had ik een groot gat. Uiteindelijk 39e van de 71 geworden.

Wedstrijd Djeff – U17

Wedstrijd in Eupen. De eerste keer dat ik op het parcours in Eupen reed.
Ik had veel stress omdat er veel deelnemers waren en de start was lang en steil. Mijn start was slecht omdat ik eerst niet in mijn klikpedaal raakte. Tegen dat ik bovenaan de startklim was voelde ik een beetje verzuring in mijn benen maar eens in het bos was het weg en kon ik weer alles geven. Tijdens de eerste ronde waren er in de eerste 4 afdalingen opstoppingen en moest ik ook veel afstappen
omdat diegene voor mij iemand moest afstappen. De tweede ronde ging het beter en als ik terug in het bos kwam smeet ik mij in de bochten waardoor ik wat minder moeite moest doen om er op dezelfde snelheid uit te komen. In die tweede ronde raakte ik ook mijn drinkbus kwijt en ie-mand wou mij die aangeven,  maar ik nam ze niet aan omdat ik bang was om gediskwalificeerd te worden. Ik kwam na de derde ronde aan de streep en toen ik de bocht nam zag ik de eerste twee aankomen dus ik was super blij dat ik niet was gedubbeld op zo’n zwaar parcours dus reed ik mijn laatste ronde met een lach en ik kwam zelfs dichter op iemand. In het midden van de laatste ronde zat ik in zijn wiel maar doordat ik wat technische fouten maakte reed hij weg en kwam ik uiteinde- lijk als 43ste van de 70 gestarte renners. Ik wil ook de familie Van Damme bedanken omdat met hen naar Eupen mocht meerijden en ik het weekend met hen samen mocht vertoeven en dit weesje onder hun vleugels te nemen. Ook dank aan Sonja en Dirk en zeker ook een dikke merci aan Wilfried Michiels om mijn fiets terug rijklaar te maken na mijn val tijdens mijn verkenning op zaterdag. BEDANKT!!!

Wedstrijd  Arnaud – U23

Zondag in Eupen gereden 2de manche van Pearl Izumi cup. Had een goed gevoel op verken- ning en het rondje ligt me wel met de steile klimmen. ik startte vanop rij 3-4 en was direct goed vertrokken op de startklim en kwam in de top 10 boven. ik wou niet te snel starten want het was warm, lastig en 7rondes in totaal af te leggen maar toch wou ik ook niet te ver naar achter zakken na mijn goede start. In ronde 3en 4 moest daarom even wat gas terug nemen omdat ik wist dat het nog 3rondes was daarna en als ik even niet ging minderen mezelf ging tegenko- men. in ronde 4 werd ik gegrepen door 2 andere renners die 1ne renner moest ik laten rijden maar de andere kon ik al snel terug kwijt spelen. in de voorlaatste ronde kwam Jeroen Boelen nog wat korter maar ik kon hem op afstand houden in de laatste ronde en werd zo 11de tussen de elites. had een goed gevoel en zo goed als geen rug pijn meer.

Wedstrijd Kevin – U23

Afgelopen week was door omstandigheden een relatieve rustweek geworden, mede door mijn val in La Bresse kon ik in het begin van de week geen deftige trainingen afwerken.
De verwachtingen in Eupen waren dus ook niet zo hoog gespannen, het was alleszins een mooi rondje waar ik me zeker wel zou kunnen amuseren. Voor het eerst in een lange tijd had ik nog eens een kopstart! Maar aangezien het een hele lange startklim was besloot ik om even rustig aan te doen en niet de hele klim voor mijn rekening te nemen. Toch kon ik door een betere parcours kennis uiteindelijk nog als eerste het par- cours induiken. Al snel waren we met een man of 5 van de rest weggereden, op de eerste klim moest ik wel even van de fiets doordat mijn ketting vast was komen te zitten. Maar achteraan het groepje kon ik terug aansluiten en daarna ook snel terug naar voren rijden, de volgende ronde nam ik voor mijn rekening en we bleven daarna met 4 man over. In de volgende ronde demarreerde Jonas en daar merkte ik dat het moeilijk zou worden om voor de overwinning te strijden, niet veel later plaatste hij een nieuwe demarrage en daar moest ik passen. De volgende 2 ronden waren erg moeilijk om tempo te blijven rijden ik had het erg moeilijk, er was pre- cies dat ik geen power meer in de benen. Gelukkig ging het vanaf de voorlaatste van de 7 ronden iets beter en daarna kon ik terug een mooi tempo ontwikkelen. Ik kwam nog iets dichter op de 3e plaats maar de kloof was net iets te groot. Na een lange en zware wedstrijd kwam ik als 4e over meet, zeker tevreden na een week waarin ik me helemaal niet zo fit voelde.